Sposoby na podniesienie wskaźnika konwersji

Każdy, kto prowadzi swój biznes w Internecie spotkał się z pojęciem współczynnika konwersji. Każdy też prędzej czy później, dowiedział się czymże sama konwersja jest oraz jak niezwykle istotnym jest wspomniany już współczynnik konwersji (https://www.marketizator.com/pl/narzedzie-do-optymalizacji-wspolczynnika-konwersji).

Z konwersją do czynienia mamy wówczas, gdy odwiedzający daną witrynę użytkownik po kliknięciu w na przykład baner, wykona pożądana dla nas czynność, czy to:

  • pod postacią zapisania się do newsletteru,
  • pod postacią dokonania zakupu, czy też może
  • pod postacią wysłania zapytania.

Ze współczynnikiem konwersji natomiast mamy do czynienia wówczas, gdy wyliczamy na ile skuteczna na przykład dana reklama była. Współczynnik konwersji oblicza się dzieląc liczbę konwersji przez liczbę użytkowników, którzy wykonalni pożądaną przez nas akcję. Jak łatwo się domyśleć, im większy współczynnik konwersji, tym większa skuteczność danej kampanii reklamowej.

Współczynnik konwersji oblicza się dzieląc liczbę konwersji przez liczbę użytkowników, którzy wykonalni pożądaną przez nas akcję

Autor zdjęcia: juhansonin

Nie ma, zatem się, co sprzeczać, co do zasadności twierdzenia, iż warto podejmować wszelkie wysiłki, celem poprawienia wskaźnika konwersji. Czy istnieją, zatem jakieś skuteczne sposoby na poprawienie współczynnika konwersji? Owszem istnieją i prezentują się następująco:

  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest zamieszczanie unikalnych informacji odnośnie oferowanych produktów oraz usług,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest zamieszczanie unikalnych informacji odnośnie oferowanych produktów oraz usług,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest przeprowadzanie testów metodą A/B,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest oferowanie kliku opcji płatności,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest analiza przycisków wzywających do akcji,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest ewentualna zmiana przycisków wzywających do akcji,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest udostępnianiem wiarygodnych informacji,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest analiza potrzeb klientów,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest analiza oczekiwań klientów,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest analiza preferencji klientów,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest używanie precyzyjnych fraz kluczowych,
  • sposobem na podniesienie wskaźnika konwersji jest przejrzysta polityka zwrotu zakupionego towaru.