Przyczyny porzuconych koszyków w sklepach internetowych

Kupując w Internecie, zapewne nie raz zdarzyło nam się nie sfinalizować swojej transakcji i porzucić koszyk wraz z umieszczonymi w nim towarami, opuszczając stronę sklepu online. Porzucony koszyk (więcej: https://www.marketizator.com/pl/ratuj-koszyki) to dowód na to, że choć początkowo zainteresowani byliśmy zakupem określonych artykułów, to jednak, finalnie z jakichś względów zmieniliśmy zdanie i nie chcemy jednak zakończyć tej transakcji, kupując je.

W czym tkwi problem?

Kupując w Internecie, zapewne nie raz zdarzyło nam się nie sfinalizować swojej transakcji i porzucić koszyk wraz z umieszczonymi w nim towarami, opuszczając stronę sklepu online

Autor zdjęcia: Brian Lane Winfield Moore

Ciężko podać jednoznaczną odpowiedź na tak postawione pytanie. W praktyce bowiem przyczyn porzucania koszyków może być bardzo wiele. Przyczyny tego stanu rzeczy mogą tkwić zarówno po stronie samego klienta, który z powodów osobistych nagle zmienił zdanie, dochodząc do wniosku, że jednak dany artykuł wcale nie jest mu potrzebny, bądź go po prostu nie stać, albo też powodem porzuconego koszyka może być problem związany z funkcjonalnością samego serwisu.

Jeśli mamy do czynienia z drugą sytuacją, powodem jest najczęściej:

  • zbyt mocno rozbudowany, składający się ze zbyt wielu kroków proces zakupowy,
  • zbyt wysokie koszty przesyłki, o których klient nie został poinformowany wcześniej,
  • nieatrakcyjne dla klienta formy płatności (na przykład niemożność płacenia kartą, czy też brak opcji dokonania płatności za pobraniem),
  • wymóg założenia i rejestracji konta,
  • wymóg podania zbyt wielu informacji na temat klienta, niepotrzebnych do samego zawarcia transakcji,
  • wymóg zapisania się na newsletter,
  • etc.