Może wcale nie jest mi to jednak potrzebne – kilka słów o porzuconych koszykach w sklepach online

Dokonując zakupów w Internecie za pośrednictwem sklepów online, z pewnością dość często porzucamy swoje koszyki. Porzucony koszyk (o którym także pod tym linkiem: https://www.marketizator.pl/ratuj-koszyki) jest równoznaczny z tym, że zmieniliśmy zdanie i rezygnujemy z zakupów. Powodów takiej decyzji może być wiele, może być to zbyt wysoka cena, którą sprawdziliśmy w innych sklepach proponujących podobny asortyment, bądź też zmiana decyzji, w końcu nie od dziś wiadomo, że większość zakupów dokonuje się pod wpływem emocji. Zdarzyć może się jednak i tak, że porzucony koszyk wynika z winy sklepu internetowego. Może być to na przykład:

  • zbyt rozbudowany proces finalizowania transakcji,

    Dokonując zakupów w Internecie za pośrednictwem sklepów online, z pewnością dość często porzucamy swoje koszyki

    Autor zdjęcia: danielfoster437

  • zawyżone koszty przesyłki,
  • niekorzystne dla klienta formy płatności,
  • wymóg rejestracji konta,
  • wymóg podania zbyt wielu informacji (zbędnych do zakończenia transakcji z punktu widzenia klienta, a cennych dla przedsiębiorcy internetowego),
  • konieczność dokonania zapisu na newsletter sklepu,
  • itd.

Sygnał dla przedsiębiorcy

Przedsiębiorca, działający w branży e-commerce powinien bacznie śledzić zachowania swoich klientów. Tylko, bowiem taka dogłębna analiza może w porę zasygnalizować go o konieczności dokonania modyfikacji i zmian w prowadzonym przez niego sklepie. Optymalizacja sklepu internetowego jest tu absolutną koniecznością (https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_stron). Jeśli zdarzy się tak, że nie zostanie ona w porę dokonana, klienci zaczną kupować gdzie indziej, a ich odzyskanie stanie się bardzo problematyczne. Jest to już prosta droga do spadku opłacalności prowadzenia takiej działalności gospodarczej.