Liczy się sprzedaż

Autor zdjęcia: Joseph.Morris

Niezależnie od tego, co chcesz sprzedawać, powinieneś znaleźć odpowiedź na pytanie jak zwiększyć obroty w sklepie, tylko bowiem odpowiednio wysoki poziom sprzedaży może zagwarantować Ci zysk, a przecież dlatego zdecydowałeś się na prowadzenie swojego sklepu – by zarabiać. W obecnych czasach konkurencja jest naprawdę duża, ciężko więc zaproponować klientom coś, co sprawi, że niezależnie od Twoich starań, sami będą zabiegali o to, by móc kupować akurat właśnie u Ciebie. Można mówić naprawdę o unikatowych przypadkach, w których udaje się coś takiego osiągnąć.

Nie tylko koszt samego produktu ma znaczenie

Niezależnie od tego, co chcesz sprzedawać, powinieneś znaleźć odpowiedź na pytanie jak zwiększyć obroty w sklepie, tylko bowiem odpowiednio wysoki poziom sprzedaży może zagwarantować Ci zysk, a przecież dlatego zdecydowałeś się na prowadzenie swojego sklepu – by zarabiać

Autor zdjęcia: Joseph.Morris

W przypadku sprzedaży internetowej, a na niej koncentrować będzie się niniejszy artykuł, poza kosztami zakupu danych towarów, pozostaje jeszcze jedna istotna kwestia – koszty przesyłki. Z oczywistych bowiem względów, zakupione w sklepie online towary w jakiś sposób muszą zostać do odbiorcy dostarczone. Nawet więc w sytuacji, gdy sklep może zaoferować korzystne ceny na sprzedawany za swoim pośrednictwem asortyment, ale posiada zawyżone koszty przesyłki, oferta taka z pewnością nie spotka się z zainteresowaniem ze strony klientów. Klienci nie chcą przepłacać, pomijając już fakt, że w złym świetle stawia to samego przedsiębiorcę internetowego, postrzegany jest bowiem jako nie do końca uczciwy. Firmy kurierskie i spedycyjne zabiegają obecnie bardzo mocno o zlecenia, oferują więc swoim kontrahentom atrakcyjne ceny za przesyłki, zwłaszcza, gdy jest ich co najmniej kilka tygodniowo.

Jakość obsługi klienta

Klienci wymagają obsługi na bardzo wysokim poziomie, zarówno tej przedsprzedażowej, związanej z obsługą zamówień i posprzedażowej (również gwarancyjnej i reklamacyjnej). Traktowanie klientów w sposób nieuprzejmy jest praktyką, która bardzo szybko zemści się na przedsiębiorcy. Nie dość bowiem, że zniechęcą się do dokonywania zakupów w danym sklepie internetowym, to dodatkowo z dużym prawdopodobieństwem przekaże swoje negatywne doświadczenia innym osobom. W dobie powszechnego dostępu do Internetu, w tym zwłaszcza do mediów społecznościowych, taka informacja rozchodzi się bardzo szybko. Jej skutki mogą być dla sklepu katastrofalne o czym niestety wielu nadal nie pamięta. Na szczęście, są to przypadki, które zdarzają się coraz bardziej sporadycznie.