Konwersja w sklepie

Wysoka konwersja jest zazwyczaj jednym z podstawowych czynników, które definiują sukces danego przedsięwzięcia. Doskonałym tego przykładem jest chociażby konwersja w sklepie, która powinna być zachowana na możliwie jak najwyższym poziomie, by przynosić dochód jej właścicielom i w ogóle by sklep zarabiał na siebie.

Co lubią użytkownicy?

Wysoka konwersja jest zazwyczaj jednym z podstawowych czynników, które definiują sukces danego przedsięwzięcia

Autor zdjęcia: Christiaan008

Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami. Tak zwane pierwsze wrażenie ma ogromny wpływ na decyzje, które podejmujemy. Zasada ta dotyczy także konsumentów, a jak podkreślają specjaliści od marketingu internetowego, najczęściej przekształcenie użytkownika w klienta odbywa się właśnie w czasie kilku pierwszych sekund ich pobytu na stronie sklepu. Jeśli nie znajdą na niej czegoś, co przykuje ich uwagę, z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że szybko opuszczą sklep, szukając interesującej ich oferty gdzie indziej. Z tego właśnie względu tak ważne jest by dokonywać oceny funkcjonalności i kwestii wizualnej serwisu, patrząc z perspektywy potencjalnych klientów.

Co można zrobić?

Projektując i organizując serwis, należy zadbać więc przede wszystkim o to, by wyróżnić artykuły atrakcyjne, które przykuć mogą skutecznie uwagę użytkownika. Bardzo chwytliwe są tu różnego rodzaje informacje o wyprzedażach sezonowych i organizowanych aktualnie promocjach.

Sprawdzonym rozwiązaniem jest także umieszczenie odpowiednio dużo przycisków wzywających użytkownika do podjęcia określonego działania, czyli tak zwanych przycisków call to action.

Bardzo istotną kwestią jest także dobra nawigacja. Jeżeli bowiem zdarzy się tak, że potencjalny klient po wejściu na stronę sklepu nie będzie w stanie w krótkim czasie i bezproblemowo znaleźć tego, czego szuka, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ogóle zrezygnuje z zapoznawania się z ofertą sklepu i w przeciągu kilkudziesięciu sekund opuści jego stronę.

Atrakcyjna oferta produktowa

Planując stronę sklepu internetowego, nie można zapomnieć o kwestii zasadniczej, a mianowicie o ofercie asortymentowej. W końcu to sprzedawany towar jest tu najważniejszy. Cóż nam po ładnym graficznie, doskonale zorganizowanym sklepie, w którym oferuje się klientom towary nieatrakcyjne, ogólnodostępne i to jeszcze w wyższych niż ogólnie dostępnych cenach.

Każdy klient, również ten, który trafi na stronę sklepu internetowego przez przypadek powinien szybko zorientować się co jest w nim sprzedawane. Najprostszą formą przekazu są tu duże, dobrej jakości zdjęcia. Powinny być one zamieszczone także na stronie głównej, gdyż według przeprowadzonych na ten temat badań, aż ponad 70% internautów uważa, że ich obecność właśnie na pierwszej stronie sklepu posiada istotny wpływ na podjęcie przez nich decyzji zakupowych.